Merchandising- factor important in cresterea vanzarilor

merchandising pentru afaceri

Merchandisingul vine de la cuvantul “merchandise” care se traduce prin bunuri, marfuri care sunt expuse sau aranjate la raft. Activitatea de merchandising se refera la aranjarea produselor la raft, designul ambalajelor, pozitionarea anumitor produse in magazine astfel incat sa creasca vanzarile.

Merchandisingul a fost creat pentru a aduce o imagine generala buna aranjamentului din magazine astfel incat sa atraga clientii. Astfel, aranjarea unor produse intr-un anumit mod sau pozitionarea lor pe anumite rafturi, ii va face pe clienti sa cumpere.

S-a dovedit ca aspectul raftului si pozitionarea marfurilor pe acesta, stimuleaza decizia de cumparare. Astfel daca aranjarea nu este facuta intr-un mod bun, clientul poate sa renunte sa cumpere pentru ca nu gaseste produsul cu usurinta. Alti clienti nu cumpara un anumit produs pentru ca nu se pot decide din multitudinea de produse la gramada sau nu il gasesc la raft. Din cauza acestor greseli, magazinul pierde clientii.

Merchandisingul este o ramura a marketingului prin care managerii de magazine au grija de aspectul rafturilor si al produselor. Este folosit pentru a schimba intentia cumparatorului si a-l determina sa cumpere anumite produse chiar daca nu avea de gand sa faca acest lucru.

Insa, pentru ca aceasta activitate sa aiba randament, cel mai indicat este sa apelezi la o firma care ofera astfel de servicii. O astfel de firma este IdTotal care aduce solutii pentru cresterea vanzarilor.

Elemente cheie pentru un merchandising corect

Activitatea de merchandise cuprinde o serie de tehnici prin care marfa sa fie vanduta si clientii sa fie din ce in ce mai atrasi de aceasta. Realizarea acestei activitati se bazeaza pe principiul celor 5R- right merchandising, right place, right time, right quantities, right price. Aceste principiu se refera la faptul ca marfa trebuie sa fie la locul potrivit, in momentul potrivit, la cantitatile potrite si cu pretul potrivit. Secretul unor servicii eficiente de merchandise se bazeaza pe acest principiu si pe trei elemente-cheie:

  1. Spatiul: spatiul in care se amplaseaza un anumit raft sau un material de promovare este foarte important. Trebuie sa fie un spatiu accesibil si convenabil pentru consumatori, dar si accesibil pentru aprovizionare. Totodata, trebuie sa fie intr-un loc cu vizibilitate si cu flux ridicat al traficului de clienti. Produsele la reduceri sau materialele promotionale trebuie amplasate in zone cu impact mare: la intrare, in centru pe culoare sau la capetele de gondola.
  2. Prezentarea produselor la raft: este important ca raftul sa aiba un anumit design, iar porodusele sa fie aranjate intr-o ordine, aerisit. De asemenea, produsele trebuie sa fie in campul vizual al clientului, iar aprovizionarea sa se faca permanent.
  3. Acuratetea expunerii: Rafturile trebuie sa fie curate si spatioase pentru ca produsele sa nu stea inghesuite. De asemenea, produsele expuse trebuie sa fie curate, sa nu aiba deteriorari sau sa fie expirate. Intretinerea intregului magazine este un factor important in atragerea clientilor.

 Cateva sfaturi pentru un merchandising eficient

  • Alegerea potrivita a locului in care este expus un produs, dar si a brandurilor din jurul lui.
  • Dirijarea traficului prin intermediul rafturilor astfel incat clientul sa vada toate categoriile de marfuri.
  • Standuri speciale pentru produse la reduceri sau oferte promotionale.
  • Pozitionarea corecta a preturilor in dreptul marfurilor.
  • Aspectul placut si aerisit al rafturilor.
  • Aprovizionarea continua cu produse.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *